Spring til indhold

Oksbøl, Broballe, Mjels & Hardeshøj

Plakette

Jammerbugt Kommune har haft besøg af ildsjæle fra SønderborgJammerbugt5

Mandag i efterårsferien brugte otte foreningsfolk og ildsjæle en del af dagen på at køre i bus fra Sønderborg til Slettestrand, Bonderup og Trekroner. De otte var på inspirationstur sammen med deres landdsitriktsforvaltning. Jammerbugt Kommunes Kultur- Fritids- & Landdistriktsudvalg var i august på besøg i det Sønderjyske og nu var turen kommet til genvisit. Anledningen var et ønske om at høre om hvordan man kommer fra ideer til handling og etablering af mountainbikespor. Derfor mødtes gruppen med Kristian Skjødt fra Feriecenter Slettestrand, som jo netop har en stor erfaring med feltet. I forhold til Sønderborgområdet er Slettestrand langt foran i realiseringen og udnyttelsen af moutainbikepotentialet.

Efter besøget i Slettestrand inklusiv kig til havbådene kørte gruppen til Bonderup og Trekroner, hvor Sanne Pedersen fortalte om etableringen af købmanden, ”Landsby på prøve” og i det hele taget om livet og initiativerne i området, der har givet Trekronerområdet titlen som ”Årets Landby 2016”.

Gæsterne var meget begejstrede og tog hjem igen med mange gode ideer, der måske kan efterprøves i det Sønderjyske. Ulla Flintholm fra Kultur- Fritids- & Landdistriktsudvalget var vært for gæsterne.

Del på Facebook

Annoncører i Sogne-Nyt